ابزارهای نرم افزار سئو: آنچه بازاریابان باید بدانند
پلتفرمهای سئو قابلیتهای متعددی را ارائه میدهند که از تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رتبه گرفته تا تجزیه و تحلیل و کسب بک لینک، و همچنین هوش رقابتی، ادغام سیگنال اجتماعی، و حقوق و نقشهای گردش کار را شامل میشود.
بر اساس تجزیه و تحلیل داده های SimilarWeb توسط Growth Badger، بهینه سازی برای موتورهای جستجو همچنان پایه اصلی بازاریابی دیجیتال است و جستجو به طور متوسط حدود 50 درصد از ترافیک وب سایت را هدایت می کند. اما عمل سئو پیچیده تر شده است و ملاحظات بیشتری را نسبت به سئوکاران در دوران “ده لینک آبی” در بر می گیرد.
امروزه سئو شامل همه چیز از بازاریابی و توزیع محتوا گرفته تا تجربه کاربر است، و حتی کار اصلی جمع آوری و تفسیر هوش جستجو با افزایش مداوم موتورهای جستجو چالش برانگیزتر شده است.
نمایش نتایج را تغییر دهید و آنها را به رسانه های دیگر مانند دستیار صوتی منتقل کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که بهترین شیوه های سئو به خوبی تثبیت شده باید کنار گذاشته شود. تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل در سطح صفحه، ردیابی و کسب بک لینک، و ردیابی رتبه همچنان از اهمیت حیاتی برخوردار هستند، حتی با وجود تغییر محیط.
پلتفرمهای سئو قابلیتهای متعددی را ارائه میدهند که از تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رتبه گرفته تا تجزیه و تحلیل و کسب بک لینک، و همچنین هوش رقابتی، ادغام سیگنال اجتماعی، و حقوق و نقشهای گردش کار را شامل میشود.
پلتفرمهای سطح سازمانی همچنین ممکن است پیوندها و ممیزیهای سایت یا تحلیلهای گستردهتری را ارائه دهند که شامل سیستمهای امتیازدهی پیشبینی برای شناسایی فرصتهای بالقوه برای بهبود عملکرد صفحه یا اعتبار پیوند است. فروشندگان با ارائه بهروزرسانیهای مکرر یا دقیقتر دادهها یا ویژگیهای بازاریابی محتوا که گاهی نیاز به سرمایهگذاری بیشتری دارند، متمایز میشوند.
بخش زیر به برخی از این قابلیت ها و ملاحظات کلیدی مربوط به انتخاب پلت فرم سئوی سازمانی می پردازد.
تجزیه و تحلیل و کسب پیوند
پیوندها همچنان یکی از مهمترین سیگنالهای خارجی یا «خارج از صفحه» هستند که میتوانند به یک وبسایت در رتبهبندی موتورهای جستجو کمک کنند. اکثر پلتفرمهای سئوی سازمانی تجزیه و تحلیل لینک (یعنی چه سایتهایی به سایت شما پیوند میدهند)، توصیههای ساخت لینک یا حذف از طریق تجزیه و تحلیل رقابتی و گزارشهای دیگری را ارائه میدهند که فرصتهایی را برای به دست آوردن پیوندها نشان میدهند (به عنوان مثال، از چه سایتهایی باید لینکها را درخواست کنید) سکوهای پایه آنها
تحقیق کلیدواژه/تحلیل رتبه
تحقیق کلمات کلیدی – دانستن اینکه مردم از چه عباراتی برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند، صفحات شما چگونه رتبه بندی می شوند برای پرس و جوهای مختلف، و چگونه باید از آن اصطلاحات در نسخه خود استفاده کنید – یکی از ستون های سئوی موثر بوده است. تقریباً همه پلتفرمهای سئوی سازمانی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را ارائه میکنند که به بازاریابان اجازه میدهد راههایی را که مصرفکنندگان برای جستجوی محتوا جستجو میکنند، و اینکه چه کلمات کلیدی باعث افزایش ترافیک برای رقبا میشوند را کشف کنند.
با این حال، فروشندهها این دادهها را به گونهای متفاوت تهیه میکنند. برخی از فروشندگان مجوز دادهها را از راهحلهای نقطهای یا ISP میدهند، به دلیل محدودیتهای Google در مورد دادههای خراششده در شرایط استفاده و درصد نتایج جستجو که «کلمه کلیدی (ارائه نشده)» هستند. سایر فروشندگان یک پایگاه داده اختصاصی از اصطلاحات کلیدواژه را توسعه و مدیریت می کنند. در نتیجه، دادههای کلیدواژه قابل اعتماد کمتر کالایی و گرانتر شده است.
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که تجزیه و تحلیل رتبه به طور فزاینده ای پیچیده شده است زیرا Google استفاده خود از SERP های پویا و بصری را افزایش داده است. بازاریابان دیگر از تعیین عددی ساده از نحوه رتبه بندی صفحه آنها برای یک جستجوی خاص راضی نیستند. آنها می خواهند بدانند که آیا در یک چرخ فلک، در پانل دانش، با پیوندهای سایت نمایش داده می شود – یا هر یک از روش های دیگری که محتوای خزیده شده در SERP ها نمایش داده می شود. یکی از جدیدترین ورودی ها به
این دسته، Visably، نگاه بسیار متفاوتی به رتبهبندی ارائه میکند، تا جایی که به تمام محتوای صفحاتی که برای یک کلمه کلیدی خاص رتبهبندی میشوند نگاه میکند و سپس آن صفحات را دستهبندی میکند.
با تمام این دادهها، به دنبال این است که به برندها این حس را بدهد که به طور کلی چگونه با جستجو مواجه میشوند، حتی اگر فعالیت مرتبط با نام تجاری در سایتهای شخص ثالث انجام شود.
تجزیه و تحلیل مبتنی بر هدف جستجو کنید
الگوریتم های جستجوی گوگل کمتر بر روی تطابق کلمات کلیدی و بیشتر بر هدف جستجو تمرکز می کنند. به روز رسانی های اخیر الگوریتم، از جمله افزودن BERT، ارزش کلمات کلیدی در سئو را کاهش داده است. برای مقابله با کمبود دادههای کلیدواژه، فروشندگان پلتفرم سئو در حال توسعه ابزارهای مبتنی بر «هدف جستجو» هستند که هدف جستجو را تحلیل میکنند و مرتبطترین محتوایی را که نیازهای جستجوگر را برآورده میکند، پیشبینی یا توصیه میکنند.
خزیدن/ممیزی سایت سفارشی
با تبدیل شدن کیفیت محتوا به محور اصلی استراتژیهای سئوی بسیاری از بازاریابان، خزیدن یا ممیزی سایت ابزارهای مهمی هستند که توسط فروشندگان پلت فرم سئوی سازمانی ارائه میشوند. برخی از پلتفرمها توصیههای بهینهسازی برای کلمات کلیدی، ساختار صفحه و قابلیت خزیدن ارائه میدهند. اولویت بندی و تخصیص امتیاز برای عواملی مانند تگ های عنوان HTML، تگ های بدنه و متا تگ ها.
اکثر پلتفرم های سئو، خزیدن روزانه سایت را ارائه می دهند. دیگران یک فرکانس هفتگی را ارائه می دهند. در حالت ایده آل، این ابزار باید بتواند کل سایت را بخزد، نه فقط صفحات تصادفی، و باید از تجزیه و تحلیل صفحات بهینه شده برای موبایل و AMP نیز پشتیبانی کند. با این حال، برخی از سایتهای سازمانی آنقدر بزرگ هستند که انتظار داشتن ابزاری برای خزیدن کامل آن غیرواقعی است.
گزارش کامل ابزارهای سئوی سازمانی را از اینجا دریافت کنید
ردیابی و ادغام سیگنال اجتماعی
فعالیت رسانههای اجتماعی مستقیماً در الگوریتمهای رتبهبندی موتورهای جستجو گنجانده نمیشود، اما صفحاتی که بهشدت به اشتراک گذاشته میشوند از ترافیک بالاتری بهره میبرند و تماشای فعالیتهای اجتماعی میتواند به اطلاعرسانی استراتژیهای ایجاد و توزیع محتوا کمک کند. بیشتر پلتفرمهای سئوی سازمانی سیگنالهای اجتماعی را در گزارشهای تحلیلی و داشبورد خود ردیابی، اندازهگیری و ادغام میکنند.
سایتهایی که اشتراکگذاری اجتماعی قوی را تجربه میکنند معمولاً در نتایج جستجوی ارگانیک بهتر عمل میکنند. قابلیتها از ردیابی سیگنالهای اجتماعی و همبستگیها گرفته تا ترافیک سایت و تبدیلها، و همچنین نظارت بر پروفایل اجتماعی و تجزیه و تحلیل احساسات، و مدیریت ارتباط با تماس را شامل میشود.
در حالی که اکثر فروشندگان در ردیابی ترافیک ارگانیک به خوبی عمل می کنند، تعداد کمی از آنها در حال حاضر فعالیت اجتماعی پولی را دنبال می کنند.
بازاریابی و تحلیل محتوا
سئو و بازاریابی محتوا با هم هماهنگ شده اند، زیرا گوگل نوار کیفیت محتوا را از طریق پیشرفت هایی مانند BERT و RankBrain (مرغ مگس خوار) و به روز رسانی های منظم الگوریتم خود افزایش داده است. در نتیجه، محتوای مرتبط و بهروز به موفقیت سئو تبدیل شده است.
بسیاری از فروشندگان قابلیت های بهینه سازی محتوا و بازاریابی محتوای پلت فرم های سئوی سازمانی خود را ارتقا داده و ویژگی های بازاریابی محتوای ابزار را گسترش داده اند. اینها شامل ابزارهای مدیریت صفحه یا APIها برای نظارت بر محتوا و خطاهای موجود در صفحه، گزارشهای مربوط به عملکرد محتوا و روند ترافیک، شناسایی تأثیرگذاران و مدیریت کمپین، و توصیههای محتوای بلادرنگ است.
پلتفرمهای پیشرفتهتر برای کمک به بهبود عمق و کیفیت محتوا، تجزیه و تحلیل را با انجام تحلیل موضعی محتوا و مقایسه مجدد آن انجام میدهند.
رقابت nst برای شناسایی شکاف های بالقوه مهم و ارائه توصیه هایی برای بهبود.
یکی از حوزههای نوظهور که فروشندگان در آن سرمایهگذاری میکنند، توانایی پیشنهاد خودکار و فعالانه موضوعاتی است که بازاریابان باید در مورد آنها محتوا ایجاد کنند – از بین بردن نیاز به صرف زمان زیادی برای تجزیه و تحلیل. برخی حتی در توسعه نوع محتوایی که در جستجوهای کلمات کلیدی هدف نشان داده می شود، کمک می کنند.
ردیابی جستجوی بین المللی
پوشش جستجوی بینالمللی به یک قابلیت حیاتی تبدیل شده است، زیرا اقتصاد جهانی شرکتهای مستقر در ایالات متحده را به انجام تجارت آنلاین و آفلاین در کشورها و زبانهای مختلف سوق میدهد. اکثر پلتفرمهای سئوی سازمانی سطحی از پوشش جستجوی بینالمللی را ارائه میکنند که از مرزها، زبانها و حروف الفبا عبور میکند. این قابلیتها شامل تحقیقات بینالمللی کلیدواژه، ادغام دادههای بازار جهانی و حجم جستجو در پلتفرم، و همچنین ادغام دادههای ارز جهانی CPC است.
تجزیه و تحلیل موبایل/محلی
بهروزرسانیهای موتور جستجوی Google به طور فزایندهای بر بهبود تجربه کاربر جستجوی تلفن همراه/محلی متمرکز شدهاند. از آنجایی که سایت های سازگار با موبایل به صدر SERP ها می رسند، بازاریابان خواستار داده ها و تجزیه و تحلیل های محلی و تلفن همراه بیشتر و بهتر هستند تا به آنها کمک کند تا سایت های خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنند و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشند. بسیاری از فروشندگان ویژگیهایی مانند ممیزی تلفن همراه، رتبهبندی و معیارها را بر اساس دستگاه (یعنی دسکتاپ، تبلت، آیفون و اندروید) و همچنین براساس مکان ارائه میدهند.
خزیدن فنی سئو
اهمیت روزافزون ترافیک تلفن همراه همچنین باعث توسعه ابزارهایی برای شناسایی مشکلاتی می شود که ممکن است بار صفحه را کند کند یا بر سازگاری تلفن همراه تأثیر بگذارد. این شامل ارائه اطلاعات در مورد رتبه بندی یک سایت برای Core Web Vitals است.
بعلاوه، اگر قرار است از یک صفحه در یکی از قطعات برجسته یا سایر نمایشگرهای پیشرفته استفاده شود، پیاده سازی فنی نشانه گذاری طرحواره ضروری است. بسیاری از ابزارهای امروزی می توانند خطاهای طرحواره را شناسایی کرده و در مورد اصلاح آنها توصیه کنند.
انتساب بین دستگاهی
با درک اینکه سئو تنها یکی از جنبه های تلاش های بازاریابی یک برند است، و همچنین اینکه ترافیک جستجو (به ویژه در کلمات کلیدی برند) تحت تاثیر رسانه های پولی قرار می گیرد، برخی از فروشندگان در حال توسعه قابلیت هایی هستند که به بازاریابان کمک می کند تا تعیین کنند چه ابتکاری بازاریابی باعث بازدید از سایت یا فروش می شود. با این حال، این به طور فزاینده ای دشوار می شود، زیرا کوکی های شخص ثالث دیگر توسط بسیاری از شرکت ها پشتیبانی نمی شوند.
https://searchengineland.com/seo-software-tools-what-marketers-need-to-know-378360