تاثیر پیشنهاد فروش منحصر به فرد در سئو سایت

سئو سایت با ارائه پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) به کاربران، موجب افزایش نرخ کلیک سایت و بالا بردن سایت در سرچ گوگل می شود و یکی از بهترین راههای افزایش فروش اینترنتی می باشد. Columnist Fili Wiese یکی از متخصصان سئو در این زمینه توضیح می دهد که پیشنهاد فروش منحصر به فرد یا unique selling proposition چیست؟ و چرا هر صفحه ای که در سایت شما ایندکس می شود به یک USP احتیاج دارد.

گوگل تریلیاردها جستجو را در سال و میلیاردها جستجو را در هر روز پردازش می کند. این موتور جستجو چگونه تشخیص می دهد که چه نتیجه ای برای هر یک عبارت از این حجم بزرگ عبارت های جستجو شده مناسب است؟

تجربه نشان می دهد که لازم نیست حتما وب سایت بزرگی برای یک برند اصلی باشید تا رنک اول برای عبارت جستجو شده باشید. تا جایی که صفحه ای مطابق انتظارات کاربر عمل می کند، برای گوگل اهمیتی ندارد که چه سایتی در ابتدای SERP باشد. کاربر پسند بودن صفحه را، گوگل با مقیاس شگرفی می سنجد. سوالی که پیش می آید این است: چه چیزی باعث می شود یک صفحه از نظر گوگل مورد قبول باشد؟ چرا برخی صفحات مدت زمان طولانی در گوگل رنک خوبی دارند؟

بپرسید چرا ؟!

گوگل صدها سیگنال را در زمان محاسبه رنک وب سایت برای یک عبارت جستجو شده، در نظر می گیرد. این سیگنال ها شامل همه چیز از سرعت سایت گرفته تا لینک های صفحه می شود. هرچند، به نظر می رسد گوگل بیش از همه به سایت هایی علاقه داشته باشد که نزد کاربران محبوب هستند. جستجوی گوگل وب سایت هایی را دوست دارد که کاربران آنها را دوست داشته باشند.

سنجش میزان رضایت کاربر از صفحه هم خیلی پیچیده است و هم تا حدودی مرموز. بنابراین، اطلاعات آن به تنهایی به صاحبان سایت کمکی برای افزایش رنک در گوگل نخواهد کرد. چیزی که کمک می کند، برداشتن گامی به عقب و پرسیدن چند سوال مرتبط است:

چرا گوگل باید بین این همه وب سایت، وب سایت من را انتخاب کند؟
چه چیزی سایت را بهتر می کند و باعث می شود از نظر کاربر ارزشمندتر از دیگران باشد؟
چه چیزی کاربران را وادار می کند سایت من را از میان بقیه سایت ها انتخاب کنند؟
اینها سوالات سختی هستند، مخصوصا اگر پاسخی که به آنها می دهید، نشان دهنده شرایط بدی باشند. گذشته از این ها، گوگل و کاربران قطعا سایتی را دوست خواهند داشت که چیزی که دیگر سایت ها ارائه نمی دهند، ارائه کند. در چنین شرایطی، ماندن در رنک خوب ارگانیک در صفحه نتایج گوگل می تواند هدف شما باشد.

هرچند، بیشتر کسب و کار ها پیشنهاد فروش منحصر به فرد دارند. برخی حتی بیش از یک پیشنهاد هم دارند. البته پیشنهاد فروش منحصر به فرد در هر صفحه فرود منحصر به فرد است.

کاری که باید انجام دهید

  • باید بدانید که پیشنهاد فروش منحصر به فرد می تواند یک چالش باشد، اما اگر آشنایی جزئی با محصولات یا خدمات خود داشته باشید، کارتان راحت تر می شود. حفظ ارتباط دائمی با کاربر یا مشتریان نیز نکته دیگری است.
  • شرکت های موفق در SERPs معمولا بیش از یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد دارند. Neflix از ترکیب نسبت ارزش به قیمت با راحتی کاربری، استفاده می کند. Amazon اولین انبار کالای آنلاین نبود، اما با انتخاب محصولاتی که سریع تحویل داده میشوند، توانست برای خود اسم و رسم و اعتباری رقم بزند. Booking.com نیز مکان های بی نظیری برای اقامت ارائه می کند که می توان این مکان ها را بر اساس نظرات دیگر مشتریان، موقعیت، رنج قیمت و غیره انتخاب کرد.

تمامی مثال هایی که زده شدند، در طی زمان سعی در ارائه خدمات خاص داشتند. به دلیل اینکه برند آنها شناخته شده است، دیگر به ارزیابی که کاربران از پیشنهاد فروش منحصر به فردشان می کنند، نیازی ندارند و وابسته نیستند. هرچند، برندهای کوچک تر، همیشه باید از خودشان بپرسند “چرا کاربر من را انتخاب کرد؟”. به همین دلیل هم برای بیشتر کسب و کارهای اینترنتی، اولین تاثیری که فرد از صفحات فرود می گیرد، تصمیم گیرنده است.

اولین لحظه ارتباط با کاربر یا لحظه ای که کاربر با نتایج جستجو رو به رو می شود، لحظه ای است که چند مسئله مرتبط با سئو رخ میدهد. اول، کاربر انتظارات خود را با عنوان صفحه و توضیحاتی (description) که می بیند می سنجد. هر دو این عناصر، در زیربنای سئو اهمیت دارند و برای جلب نظر کاربر بسیار حیاتی هستند.

newseo.ir/seo-learning/unique_selling_proposition_in-seo-site

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *