سئو محلی به عملیات بهینهسازی محتوا و سایت برای کسب و کارهایی اطلاق میشود که در یک منطقه خاص فعالیت میکنند. در واقع، سئو محلی هدفش جذب مخاطبان و مشتریان پتانسیل از طریق جستجوهای مرتبط با موقعیت مکانی کسب و کار است.
با توجه به استفاده روزافزون افراد از اینترنت برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیازشان، اهمیت سئو محلی برای کسب و کارها بیشتر شده است. برای داشتن یک رتبه بالا در نتایج جستجوی مرتبط با محل فعالیت کسب و کار، باید از تکنیکهای سئو محلی استفاده کرد.
این تکنیکها شامل بهینهسازی محتوا، ایجاد صفحات مختص محل و افزایش اعتبار و قابلیت اعتماد سایت است. با استفاده از سئو محلی، کسب و کارها میتوانند به راحتی مشتریان پتانسیل خود را در منطقه فعالیت خود به دست آورده و تجارت خود را گسترش دهند.