نکات بهینه سازی عنوان سایت

انتخاب عنوان مناسب برای سئو سایت اهمیت ویژه ای دارد. بهینه سازی عنوان سایت یکی از جنبه های مهم در سئو است که معمولا نادیده گرفت می شود. ساخت یک عنوان صفحه خوب یکی از مهارت های ضروری برای کسب SERP بالا است.

تگ های Title یکی از فاکتورهای مهم است که به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند که محتوای صفحه تان مربوط به چه چیزی است. عنوان صفحه اولین بازخورد بازدیدکنندگان از محتوای شما را مشخص می کند. مهم است که همیشه عنوان صفجه تان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. چون تاثیر زیادی در رنکینگ سایت شما دارد و همچنین یک بینش کلی درباره محتوای صفحه به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

برای بهبود سئو سایت تان و داشتن یک کسب و کار آنلاین موفق خیلی مهم است که مطابق قوانین گوگل عمل کنیم. در سال 2017 مطابق برخی گزارش ها، گوگل بیش از 79 درصد، Baidu حدود 6.55 درصد، یاهو 5.06 درصد از ترافیک جستجوی دسکتاپ در جهان را دارند. واضح است داشتن رنکینگ بالا در گوگل خیلی مهم است.

شما چه به دنبال راهی برای بهبود سئو وب سایت تان یا به دنبال افزایش تاثیرگذاری استراتژی بازاریابی محتوای خود باشید، سئو عنوان صفحه یک قدم مهمی است که باید بردارید.

در این مقاله، درباره نکات و راهکارهای انتخاب بهترین عنوان سئو صحبت می کنیم.

توجه به تعداد کاراکترهای عنوان
گوگل 50 الی 60 کاراکتر تگ عنوان یک صفحه را در نتایج جستجو نشان می دهد و بقیه را حذف میکند. پس عنوان صفحه شما باید حدود 55 کاراکتر یا کمتر باشد که این شامل کاراکتر فضای خالی (space) هم می شود.

طول عنوان صفحه می تواند در چگونگی نمایش آن در SERP تاثیر گذار باشد. اگر خیلی طولانی باشد، باید قسمتی از آن حذف شود و اگر خیلی کوتاه باشد ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که صفحه تان را در نتایج جستجو نشان ندهد، و یا یک عنوان دیگر جایگزین عنوان قبلی کند.

برای اطمینان، بهتر است که واژه هایی که کلمات کلیدی تان را توصیف می کنند در ابتدای تگ عنوان صفحه نوشته شوند تا احتمال برش یا حذف آنها توسط گوگل به حداقل برسد. یک عنوان صفحه خوب باید ساختاری مانند زیر داشته باشد.

کلمه کلیدی – کلمه کلیدی دوم | نام برند

در بعضی مواقع عناوین طولانی ممکن است برای به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی مناسب باشد و بعضی از عناوین بطور طبیعی باید طولانی باشند. در هر حال دقت کنید چگونه عنوان صفحه در نتیجه جستجو ظاهر می شود و همچنین بدانید که استفاده از عنوان طولانی هیچ مجازاتی از طرف موتور جستجو برای آن به همراه ندارد. از قضاوت خودتان استفاده کنید و همانند یک کاربر موتور جستجو فکر کنید.

نوشتن عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه
هر صفحه در وب سایت شما منحصر به فرد است و باید با آن به همین شکل رفتار شود. هر صفحه در وب سایت تان باید یک عنوان مفهومی و مشخص داشته باشد. عنوان صفحه به منزله هویت آن صفحه است. عناوین منحصر به فرد به موتورهای جستجو کمک می کند تا تشخیص بدهند که محتوای شما منحصر به فرد و با ارزش است و همچنین باعث می شود نرخ کلیک (CTR) این صفحات افزایش یابد.

عنوان هر کدام از صفحات را طوری سفارشی سازی کنید که بتواند به درستی محتوای آن صفحه را منعکس کند.

57 درصد از بازاریابان اعلام می کنند که سئو سایت نسبت به استراتژی های بازاریابی، کمک بیشتری به آنها می کند و استراتژی های دیگر این اطمینان را به آنها نمی دهند که صفحه وب سایت شان دیده شوند.

در مقیاس صد یا هزاران صفحه ممکن است نتوانید برای هر صفحه، یک عنوان منحصر به فرد انتخاب کنید، اما در CMS های مدرن و قالب های مبنی بر کد باید بتوانید یک عنوان داده محور و منحصر به فرد برای تقریبا تمام صفحات مهم وب سایت تان ایجاد کنید.

انتخاب عنوان مناسب برای سئو,انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت,بهترین عنوان سئو

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت
هر صفحه وب سایت باید به یک سوالی جواب داده و یا اطلاعات با ارزشی را برای کسی که به دنبال آن است فراهم کند. در صورتی که سایتتان برای کلمات کلیدی درست در جستجو رتبه بندی شده باشد کمک زیادی به جستجو کنندگان می کند. این خیلی مهم است. یک عنوان خوب باید شامل کلمه کلیدی مناسب باشد. پس برای هر صفحه باید یک یا چند کلمه مناسب در ذهن داشته باشید.

چون الگوریتم گوگل از عنوان هر صفحه برای فهمیدن محتوای یک صفحه استفاده می کند، داشتن یک عنوان خوب هم به موتور جستجو و هم به جستجو کنندگان کمک می کند تا بفهمد که محتوای سایت شما راجع به چه موضوعی است و در صورتی که عنوان صفحه شامل کلمات کلیدی باشد، آنها را به این هدف مهم هدایت می کند. همچنین برای گوگل روشن می شود که این صفحه برای هر کسی که درباره کلمه خاصی جستجو کرده مرتبط است.

گاهی اوقات بهتر است که از چند کلمه توصیفی در عنوان صفحه استفاده کنیم. اما به نظر می رسد که واژه یا عبارت یکسان چندین بار ظاهر می شوند.

اگر چه الگوریتم گوگل عناوین طولانی را مجازات نمی کند، اما چالشی که با آن مواجه خواهید شد این است که عنوان صفحه از کلمات کلیدی انباشته می شود که ممکن است تجربه کاربری بدی را برای بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد کند، مثلا “کفش بخرید، بهترین کفش، کفش های ارزان، فروش کفش” .

این نوع از انباشت کلمات کلیدی برای گوگل و کاربران شبیه اسپم به نظر می رسد.

نوشتن عنوان برای کاربران نه برای موتورهای جستجو
این یک نکته خیلی مهم است. عنوان ها باید به قدری جذاب باشد که بتواند نظر جستجو کنندگان را به خود جلب کند. در حالی که عنوان صفحه در سئو خیلی مهم است، اما به خاطر داشته باشید که اولین هدفتان جذب کلیک از طرف بازدید کنندگان سایت که احتمالا به دنبال مطالب ارزشمند شما هستند.

آنچه اهمیت دارد اینست که هنگامی که عناوین تان را ایجاد و بهینه سازی می کنید و از کلمات کلیدی در آن استفاده می کنید، باید راجع به تجربه کاربری هم فکر کنید.

عنوان صفحه اولین جایی است که وقتی بازدیدکننده آن را در صفحه نتایج پیدا می کند با برندتان تعامل پیدا می کند و آن باید تا حد امکان یک پیام درست، مهم و مثبتی را به بازدیدکننده برساند.

از عبارات مبهم مثل “Home” برای صفحه HomePage، یا profile برای پروفایل یک کاربر خاص، استفاده نکنید. همچنین از عناوین طولانی و غیر ضروری استفاده نکنید، چون هنگام نمایش در صفحه نتایج موتورهای جستجو قسمت های اضافی آن حذف می شود.

برون سپاری رسیدگی به سئو وب سایت
یک سئو عالی و پایدار، نقش اساسی در رسیدن شما به اهداف تان دارد. اما شما نمی توانید فقط یک هفته را صرف سئو سایت خود کرده و حدود سه ماه با آن کار کنید و انتظار موفقیت را داشته باشید. شما باید پیشرفت تان را بطور مداوم و همگام با نیازمندی های تان پیگیری کنید.

یک شرکت سئو شما را راهنمایی می کند که چطور کسب و کارتان را به طور ثابت با یک تغییرات استراتژی بهینه، رشد دهید. تنها هدف آنها اینست که به شما کمک کند تا بتوانید بیشتر به صورت آنلاین دیده شوید.

یک شرکت سئو به شما کمک می کند که کلمات کلیدی را بطور صحیح در عنوان صفحه قرار دهید تا رنکینگ صفحه وب تان در گوگل بالا برود و همچنین کمک میکند تا بتوانید یک مجموعه غنی از کلمات کلیدی را در صفحات وب سایت تان اضافه کنید.

  1. این متخصصان سئو همچنین، طیف وسیعی از خدمات از جمله سرویس بازبینی سایت، توسعه استراتژی سئو مناسب و پیاده سازی یک تاکتیک برای کمک به رنکینگ کسب و کار برای کلمات کلیدی مورد نظرتان و دریافت ترافیک ارگانیک از موتور های جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ را ارائه می دهند.

برون سپاری به یک شرکت سئو، به وب سایت تان شانس بیشتری را برای قرار گیری در رنکینگ بالا در موتورهای جستجو را می دهد و حجم بالایی از ترافیک را روانه وب سایت تان خواهد کرد.

در عرض چند ماهی که وب سایت تان را به یک شرکت سئو برون سپاری کرده اید، خواهید دید که ترافیک سایتتان به طور نجومی افزایش یافته است.

خواه هدف تان بهینه سازی عنوان سایت باشد یا هدایت ترافیک به سایت برای افزایش محبوبیت وب سایت، مطمئن شوید که عنوان صفحه تا را به درستی بهینه سازی شده است.

www.newseo.ir/seo-learning/page-title-optimization-tips

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *