بهبود کسب و کار با سئو و تبلیغات ppc

برای بهبود کسب و کار خود از استراتژی سئو سایت و پرداخت به ازای کلیک ppc در کنار یکدیگر استفاده کنید. اما چرا لازم است SEO و PPC با یکدیگر کار کنند؟

امروزه هزینه جستجو حدود یک سوم هزینه تبلیغات در بریتانیا بوده و از سال 2001 رو به افزایش است. ایجاد تعادل در بازار یک چالش بزرگ است که هر CMO و یا بازاریابی با آن روبرو است و در دنیای جستجو نیز، به همین منوال است.

برای برندهای متفاوت، پیدا کردن ترکیب مناسبی از سئو سایت و تبلیغات کلیکی ppc و اطمینان از اینکه بازاریابان بیشترین مقدار از هر دو را دریافت کرده اند کار دشواری است. این یکی از خاص ترین تصمیماتی است که هر بازاریاب لازم است بگیرد.

مقدار زیاد از یکی و مقدار کم از دیگری می تواند بازاریاب را در موقعیتی قرار دهد که باعث صرف بودجه غیر ضروری شود و یا در حالت عکس آن، بازاریابان ممکن است در موقعیتی باشند که نتایج جستجوی مطلوبی که باعث افزایش بازدهی برای برندشان می شود را به دست نمی آورند.

برای یک مشتری یک ایرلاین بزرگ، داده های با عملکرد یکپارچه به ما این امکان را دادند تا به آنها پیشنهاد دهیم که تبلیغات ppc را برای کلمات کلیدی برند خود استفاده نکنند، به این معنا که مشتری توانست بودجه در نظر گرفته شده برای این قسمت را، در قسمت دیگری استفاده کرده و به هدف مورد نظرش دست یابد.

حال با در نظر داشتن این مطالب، شما چگونه رابطه این دو فاکتور را مدیریت می کنید تا به موفقیت دست یابید؟

برنامه ریزی برای موفقیت

بدون هماهنگی تیم های تبلیغات کلیکی و سئو، دستیابی به استراتژی مناسب دشوار است. با وجود واضح به نظر رسیدن این مساله، هم چنان شرکت هایی هستند که در جستجوی خود این دو عامل را از هم جدا می انگارند، در حالی که یک استفاده از هر دو می تواند دارای ارزش مضاعف باشد.

این دیدگاه در عملکرد جستجوی یکپارچه، بسیار مهم است تا درک شود که کدام کانال های منحصر به فرد در ترکیب عملکرد کلی تاثیر می گذارد.

برای مثال اگر میزان CTR جستجوی پولی افزایش یابد، باید انتظار داشت که ترافیک طبیعی کاهش پیدا کند.

در عین حال اگر بازاریابان این موضوع را در سطح بازاریابی موتورهای جستجو sem مطرح کنند، پی خواهند برد که ترافیک کلی برندشان بی تغییر به نظر می رسد، در حالی که نسبت ( و هزینه ها) به ازای هر کانال در حال تغییر هستند.

لازم است که تیم کاری، متوجه شوند تغییرات عملکرد در این سطح خاص، می تواند چه تاثیری بر کل کسب و کار آنها بگذارد، زیرا که این اطلاعات برای برنامه ریزی بودجه و آینده فعالیت های شرکت، حیاتی است.

بازاریابی موتورهای جستجو sem,بهبود کسب و کار,بهینه سازی کلمات کلیدی

درک مساله و مشکل

خلق یک استراتژی یکپارچه، به شما این امکان را می دهد که با مشکلاتی که کسب و کار شما با آنها درگیر است، بتوانید به خوبی رفتار کنید.

در حالی که همچنان این امکان وجود دارد که برای یک وب سایت از طریق جستجوی پولی، بهینه سازی انجام دهیم اما اگر عملکرد وب سایت را از طریق سئو افزایش دهیم بسیار بهتر خواهد بود چرا که سرعت سایت، نرخ تبدیل و محتوای باکیفیت و سایر موارد مشابه را معمولا تیم هایی که هزینه دریافت می کنند قادر به انجام آن نیستند.

به عنوان مثال یک تبلیغ کننده در یک جستجوی پولی و پر رقابت، ممکن است به دست آورد های مضاعفی از طریق کلمات کلیدی، متن تبلیغاتی و بهینه سازی کلمات کلیدی پیشنهادی دست یابد، اما از طریق کار با سئو، می تواند در سطحی بسیار رقابتی تر عمل کند.

به عنوان مثال، اولویت بندی بهینه سازی سایت، چه از منظر تکنیکی و چه از منظر محتوا، در نهایت به بهتر شدن تجربه کاربر و همچنین ارتباط بهتر صفحات فرود (landing page)، منجر می شود، که در نهایت نه تنها به سود نرخ تبدیل عمل خواهد کرد، بلکه CPC را نیز کاهش خواهد داد.

از این رو کار کردن با گروه های تولید محتوا به بازاریاب های جستجوی پولی کمک خواهد کرد تا بیشتر در مورد برنامه ریزی و اجرای وقایع عمل کنند تا اینکه تنها به فکر واکنش به تغییرات ترافیکی باشند. این روند منجر به رابطه همکاری در استراتژی ها خواهد شد که در آن تیم های جستجوی طبیعی با تیم های جستجوی پولی همکاری خواهند کرد تا به جای تکیه کردن بر ترافیک، با اولویت دادن به کلمات کلیدی طولانی و فرصت های رتبه بندی مبتنی عملکرد داده، به سود بیشتر و یا ارزش های دائمی دست یابند.

داشتن دید بلند مدت

در نهایت برای اجرای یک کمپین جستجوی قوی، یافتن تعادل مورد نیاز بین سئو و تبلیغات کلیکی ppc، به شدت متاثر از بودجه بندی، سرمایه گذاری و برنامه ریزی خواهد بود. به نظر می رسد که سرمایه گذاری بلند مدت در سئو بیشتر به کانال های موجود سود برساند، اما در شرایط کوتاه مدت یا میان مدت، ممکن است محصول خاصی وجود داشته باشد که برای سرمایه گذاری جستجوی پولی مناسب باشد. لازم است که برند ها به درستی این تعادل را پیدا کنند، چرا که در نهایت موفقیت آنها در جستجوها معین می شود.

با استخدام درست و به جای یک فرد مستعد و یا کار با شرکای مناسب، که درک درستی از داده چه در حوزه جستجوهای طبیعی و چه جستجوهای پولی دارند، کسب و کار شما میتواند با درک درستی از سرمایه گذاری مناسب، آغاز شود.

با درک درست از این پروسه، تیم ها می توانند به تولیدی با معنا و دیدی کاربردی دست یابند که هم برای مشتریان و هم کسب و کار سودمند خواهد بود.

newseo.ir/seo-learning/seo-and-ppc-advertising

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *