آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی برای جستجوی محلی

استراتژی انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای جستجوی محلی، از مهم ترین مراحل سئو محلی سایت شما می باشد. بسیاری استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند تا برای کلمات کلیدی رقابتی مرتبط با محصول و صنعت خود رتبه بهتری به دست آورید؛ اما تنها عاملی که اغلب نادیده گرفته می شود سئو محلی (local CEO) می باشد.

مصرف کنندگان، کسب و کارها را با جستجوی محلی پیدا می کنند.

جستجوهای محلی ممکن است حجم کمتری از جستجوها را داشته باشند، ولی مسئله مهم این است که هدف کاربران واقعا خرید بوده و ترافیک حاصل از جستجو آماده تبدیل است.

در واقع 76 درصد از افرادی که روی گوشی هوشمندشان فروشگاه یا کسب و کاری نزدیک به موقعیت جغرافیایی خود را جستجو می کنند، حداکثر تا یک روز بعد به آنجا سر می زنند و 28 درصد این جستجوها به خرید منجر می شود.

در این مقاله توضیح می دهیم که چطور می توان کلمات کلیدی پیدا کرد که رتبه ما را در جستجوهای محلی بهبود دهد.

تحقیق درباره کلمات کلیدی در جستجوی محلی

ابتدا باید بدانید چه کلمات کلیدی باعث می شود کاربران کسب و کار شما را پیدا کنند.

اگر کلمات کلیدی که برایشان رتبه بندی می شوید را بشناسید، بهینه سازی وب سایت تان بسیار ساده تر خواهد شد و بعد از آن می توانید بر سایر کلمات کلیدی مرتبط تمرکز کنید.

اگر قنادی شما برای “مغازه قنادی لکزینگتون” رتبه خوبی دارد، می توانید روی کلمات کلیدی دیگر کار کنید. مثلا می توانید تمرکز خود را روی رتبه سایت تان برای عباراتی مانند “لکزینگتون قنادی” یا “بهترین قنادی در لکزینگتون” بگذارید.

اگر نتایج جستجو برای سایر عبارات مرتبط نیز بهبود پیدا کند، می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را جذب نمایید.

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

هنگام یافتن کلمات کلیدی مناسب در جستجوی محلی، می توانید به کمک ابزارهایی مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل (Google’s Keyword Planner) یا SEMrush داده های مربوط به میزان جستجوی کلمات در گوگل برای موقعیت جغرافیایی خود را به دست آورید.

به منطقه خودتان محدود نشوید

جستجو را به سایر نقاط نزدیک هم گسترش دهید.

به عنوان مثال اگر “خاص ترین نوشیدنی های ناپا” را دارید، به “بهترین ترکیب غذاها و نوشیدنی های ناپا” و “تور بهترین نوشیدنی های آمریکای جنوبی” هم بپردازید.

استراتژی انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی مناسب,جستجوی محلی

داده های مربوط به میزان جستجوی یک کلمه در گوگل، برای یک منطقه خاص ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد، ولی مجموعه این نوع داده ها در کنار هم می تواند به شما کمک کند تا حجم مناسبی از ترافیک با قصد خرید بالا را جذب کنید.

زیاد از منطقه خود دور نشوید

علاوه بر این باید بفهمید رقبایتان برای کسب رتبه بهتر در جستجوی محلی چه کارهایی انجام می دهند. اگر URL صفحه تماس شان را به Google Keyword Planner بدهید متوجه می شوید که از نظر گوگل چه کلمات کلیدی به کسب و کار آنها ارتباط دارد. روی این کلمات کلیدی کار کنید تا بتوانید مزیت رقابتی بیشتری به دست آورید.

یافتن بهترین کلمات کلیدی برای جستجوی محلی
گوگل در تلاش است تا نتایج جستجو را هر چه بیشتر به شکل محلی ارائه کند.

تا چند سال پیش افرادی که در آریزونا موضوعی را جستجو می کردند و آنهایی که همان موضوع را در کالیفرنیا جستجو می کردند، نتایج مشابهی می گرفتند.

ولی حالا گوگل سعی می کند هنگام رتبه بندی نتایج جستجو، نتایج محلی را بالاتر قرار دهد، یعنی کسب و کارهایی که از نظر مکانی نزدیک به شخص جستجو کننده قرار دارند را ترجیح می دهد.

البته این کار فقط بر اساس موقعیت جغرافیایی نیست، بلکه سلیقه و انتخاب های شخصی کاربر هم در نظر گرفته می شود.

شخصی سازی نتایج توسط گوگل، از دو لحاظ برای سئو محلی شما اهمیت دارد:

از کلمات کلیدی عمومی و رقابتی استفاده کنید
قبلا کسب و کارهای محلی نمی توانستند برای کلمات کلیدی مانند “قنادی” یا “گل فروشی” رتبه بالایی کسب کنند؛ ولی از نسخه به روز رسانی Possum به بعد، الگوریتم گوگل توجه زیادی به موقعیت کاربر در جستجوهای محلی دارد.

به روز رسانی های بعدی هم فقط اصلاحاتی در این فرایند ایجاد کرده اند و حالا با تاکیدی که گوگل بر نتایج محلی دارد، می توانید برای این نوع عبارات رقابتی و عمومی هم رتبه خوبی به دست آورید.

رقابت بیشتر برای جایگاه های کمتر
در گوگل، کسب و کارهای محلی با رقابت زیادی برای تعداد جایگاه کمتر مواجهند.

این قسمت از نتایج جستجو Local 3-pack نام دارد، و در SERP به این صورت نمایش داده می شود:

سئو محلی,یافتن بهترین کلمات کلیدی,یافتن کلمات کلیدی

اگر می خواهید یکی از این سه جایگاه را تصاحب کنید، قطعا باید سئو محلی را جزء اولویت های ویژه خود قرار دهید.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای جستجوی محلی
حالا که متوجه اهمیت کلیدواژه ها و نقش جستجوی محلی شدید، باید بدانید که چگونه کلیدواژه های مناسب را انتخاب کنید.

روش سه مرحله ای زیر می تواند در انتخاب کلیدواژه های محلی به شما کمک کند.

از کلمات کلیدی مرتبط به حوزه کاری تان استفاده کنید
هدف شما شناسایی عباراتی است که کاربران معمولاً برای جستجوی کسب و کارتان به کار می برند.

گام اول شناسایی و یافتن کلمات کلیدی مربوط به وب سایت شماست. کلمات یا عباراتی که مردم هنگام توصیف محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند.

خود را جای آنها بگذارید و به این فکر کنید که برای یافتن کسب و کاری مثل خودتان چه کلماتی را جستجو می کردید.

با روش طوفان فکری لیستی از کلمات و عبارات محلی مرتبط با حوزه کاری تان تهیه کنید.

این فهرست، زیربنای اصلی را برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب تشکیل خواهد داد.

به عنوان مثال لیست مربوط به یک قنادی ممکن است شامل کلماتی مانند اینها باشد:

شیرینی
کیک عروسی
بستنی
شکلات
از کلمات مکمل کلمات کلیدی استفاده کنید
گام بعدی برای پیدا کردن کلمات کلیدی محلی مناسب، یافتن کلمه های مکملی است که مردم در جستجوی خود به کار می برند، یعنی کلماتی که می توان برای توصیف یک رویداد یا ویژگی، یک نوع محصول، و … مورد استفاده قرار داد.

مثلا

عروسی
بهترین
گل
تحویل یک روزه
برای گل فروشی هم می توانیم عباراتی مانند تاج گل، دسته گل عروس، گل های خارجی، بهترین گل فروشی و … را مثال بزنیم.

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای الگوریتم های جستجوی محلی
    گام آخر هم این است که بهترین کلمات کلیدی برای سئو محلی خود پیدا کنید که مربوط به موقعیت جغرافیایی شما هستند.

مناطقی را که در آنها خدمات ارائه می دهید و مشتریان تان در آنها سکونت دارند، در نظر بگیرید.

اگر محصولات را برای مشتری ارسال می کنید، اسم منطقه ها، شهرها، استان ها و … را در پست های وبلاگ و محتوای سایت تان بیاورید.

همانطور که گفتیم معمولاً مردم اول دنبال بنگاه های نزدیک به محل سکونت شان می گردند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای جستجوی محلی، به محل زندگی یا کار جمعیت هدف خود توجه کنید.

به عنوان مثال گل فروشی فرضی ما ممکن است چنین کلمات کلیدی را انتخاب کند:

بهترین گل فروشی در دورهام
فروشگاه گل های خارجی در منطقه RDU
گل فروشی نزدیک جاده هیلزبارو، دورهام
آموزش سئو محلی
دنیای سئو محلی دائما در حال تغییر است، اما چند روش مطمئن برای پیشی گرفتن از رقبا و کسب بهترین رتبه ها وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

صفحه Google My Business
یافتن کلمات کلیدی مربوط به وب سایت

داشتن یک صفحه Google My Business اهمیت فوق العاده زیادی دارد و زمانی متوجه اهمیت واقعی آن می شوید که بدانید گوگل 19 درصد از کل رتبه بندی جستجوی محلی را بر اساس My Business انجام می دهد.

محتوایی متمرکز بر منطقه مورد نظر
داشتن محتوای طولانی، مربوط به شهر مورد نظر و حاوی اطلاعات مفید، کاملا ضروری است.

این محتوا می تواند بر اساس حوزه فعالیت و بازار هدف شما، شامل روند تغییرات حوزه کاری مربوطه و اخبار و تبلیغات محلی باشد.

نکته مهم، نوشتن مطالب مفیدی است که مردم منطقه به دنبال آن می گردند.

بک لینک
یکی از اجزای کلیدی هر استراتژی سئو، بک لینک است، چون هنگامی که مردم در محتوای خود از شما نام می برند در واقع وجهه و اعتبار کسب و کار محلی تان را افزایش می دهند.

دایرکتوری های محلی مانند Yelp، Google Listings می توانند به ایجاد بک مجموعه قوی از بک لینک ها به سایت شما کمک کنند.

نظرات مشتریان
88 درصد از مردم، به نظرات آنلاین مشتریان به اندازه توصیه های دوستان و همکاران خود اعتماد دارند.

البته شما طبیعتا می خواهید بیشتر نظرات مثبت درباره تان نوشته شود تا منفی، ولی مسأله مهم تر این است که اصولا چطور می توانیم این نظرات را درباره کسب و کار خود داشته باشیم.

مشتریان تان را تشویق کنید تا تجربه ای که از محصولات و خدمات شما داشته اند را به اشتراک بگذارند.

پایش و بررسی نتایج
در اینجا هم مثل هر استراتژی بازاریابی دیگر، بررسی نتایج بخش مهمی از روند کار است.

بدون نظارت بر نتایج نمی توانید بفهمید که آیا تلاش هایتان بازدهی داشته است یا نه.

باید ببینید کلمات کلیدی جدیدتان چقدر رتبه بندی محلی شما را بهبود داده است.

در بسیاری از ابزارهای سئو می توان کلمات کلیدی محدود به یک منطقه را ردیابی و بررسی کرد.

نتیجه گیری

حالا راهنمای جامعی دارید که به شما در زمینه استراتژی یافتن بهترین کلمات کلیدی در جستجوی محلی کمک می کند.

هنگام کار بر روی بهینه سازی داخلی (on-page) و لینک سازی، کلمات کلیدی محلی خود را در نظر داشته باشید چون می توانند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کنند تا در فهرست local pack گوگل قرار بگیرید.

منبع : سایت search engine journal
www.newseo.ir/seo-learning/best-keywords-for-local-search-discovery

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *