4 شبکه اجتماعی ناشناخته برای افزایش آگاهی از برند

افزایش آگاهی از برند,بازاریابی شبکه های اجتماعی,شبکه اجتماعی quora

شبکه های اجتماعی ناشناخته نیز یکی از راههای موفقیت در بازاریابی اینترنتی بوده و موجب افزایش آگاهی از برند شما می شوند.

تعجبی نیست که بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2018 برای هر کسب و کار ضروری است. به طور کلی، ما در دنیای دیجیتالی زندگی می کنیم. جایی که طبق آمار Statista به میزان 2.62 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا وجود دارد. گزارشاتی نیز وجود دارد که نشان می دهند 93 درصد از بازاریاب ها ارزش زیادی برای شبکه های اجتماعی، به عنوان ابزاری جهت رشد کسب و کار قائل هستند و بیش از 50 درصد افراد ادعا کرده اند که شبکه های اجتماعی فروش هایشان را بیشتر کرده است. من معتقد هستم هر کسب و کاری باید زمان، انرژی و منابع خود را در بازاریابی شبکه های اجتماعی صرف کند.

هرچند، تلاش هایی که در راستای بازاریابی شبکه های اجتماعی می شود را می توان در چهار دسته بندی قرار داد: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین. در واقع، این پلتفرم های محبوب کاربران بسیار زیادی دارند و از الگوریتم های بسیار پیچیده ای استفاده می کنند تا مطمئن شوند فالوئرهای شما محتوای ارگانیک را می بینند و به این ترتیب مشتریان جدید را جذب می کنید.

اما وقتی از شبکه های اجتماعی غیرمنتظره ای که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند استفاده می کنید، قابلیت این را دارید که به مخاطبین تازه نفس دست پیدا کنید، اعتبار برند خود را بیشتر کنید و حتی برای وبسایت خود ترافیک بیشتری به دست آورید. من در این مقاله تلاش کرده ام تا کاربردی ترین پلتفرم های شبکه اجتماعی که توجه زیادی به آنها نشده است را معرفی کنم تا به سرعت بتوانید درباره برند خود آگاهی ایجاد کنید.

شبکه اجتماعی Quora
افزایش آگاهی از برند,بازاریابی شبکه های اجتماعی,شبکه اجتماعی quora

هویت برند شما چیزی بیشتر از طراحی لوگو است؛ هویت برند در بر گیرنده ارزش های اساسی، لحن، هدف و حتی شخصی است که اطلاعات لازم را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. به همین دلیل هم هست که Quora، پلتفرمی ارزشمند است که به اندازه کافی از آن قدردانی نشده است.

به جای حساب های تجاری شبکه های اجتماعی، Quora متخصصین را قدرتمند می کند که برای تجربه و تخصصی که دارند حساب کاربری بسازند. کاربران می توانند تاریخچه تحصیلات، حوزه هایی که درباره آنها اطلاعات دارند، روزمه تخصصی، شغل فعلی و حتی تصویر شخصی و بیوگرافی خود را بنویسند تا میزان تخصص خود را ثابت کنند.

این پلتفرم بر اساس افرادی ساخته شده است که از جامعه اعضای Quora سوال های خود را درباره هر موضوعی می پرسند. سوالات تخصصی، شخصی، مسافرتی و غیره. شما به عنوان کاربر، می توانید به سوالات مرتبط با صنعت، محصولات یا خدمات پیشنهادی پاسخ دهید. اگر پاسخ شما کمک کننده باشد، افراد به پاسختان رای مثبت داده و کاربران بیشتری این پاسخ را می بینند. اما شاید بهترین وجه شبکه اجتماعی quora قابلیت آن برای لینک کردن عبارت های کلیدی به صفحات کاربردی، اعم از وبسایت خود شما باشد. با توجه به تجربه شخصی من، یک پاسخ آموزنده واقعی به یک سوال مرتبط با لینکی به کسب و کار من، ترافیک قابل قبولی برای من به همراه آورده است که تبدیل های زیادی هم دارد.

نکته: سایت شخصی خود را صرفا با هدف جذب ترافیک تبلیغ نکنید. به جای این کار، بر روی اعتبار خود در بین اعضا تمرکز کنید و از پاسخ به سوالات مرتبطی که به وبسایت شما لینک نمی دهند نترسید. به علاوه، 45 درصد از کاربران، برندی که بیش از حد برای خود تبلیغ می کند را آنفالو می کنند. متخصص شدن در شبکه اجتماعی ناشناخته Quora نیاز به دقت زیادی دارد، اما اینکه با کل اعضای آن ارتباط داشته باشید ارزشش را دارد.

مسنجر فیسبوک – Facebook Messenger
شبکه اجتماعی پینترست,شبکه های اجتماعی ناشناخته,مسنجر فیسبوک

مسنجر فیسبوک به لحاظ تکنیکی زیر چتر فیسبوک قرار می گیرد، اما من آن را یک شبکه اجتماعی جداگانه به حساب می آورم. به علاوه اینکه این شبکه اجتماعی، اپلیکیشن قابل دانلود جداگانه و آمار و اطلاعاتی درباره کاربران دارد!

هرچند، بزرگترین مزیت مسنجر فیسبوک افزایش ترافیک یا درج لینک نیست. چرا که این اپلیکیشن دارای ویژگی چت بات بوده و همچنین چندین امکان دیگر دارد که می تواند مستقیما با وب سایت شما یکپارچه و یکی شود.

این چت بات ها به شما احساس بودن در یک مجموعه را می دهند، حتی در وبسایت خودتان؛ و خدمات مشتریان و تجربه کاربری بهتری را به وجود می آورند. از آنجا که 48 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند برندها زمانی که احتیاج دارند به آنها کمک کنند، این ویژگی برای بازگرداندن مشتریان زیاد کارآمد نیست.

گزینه های پلاگین Facebook Messenger برای وب سایت از دکمه های ساده گرفته تا پنجره های popup را شامل می شوند. هرچند، اغلب شرکت ها و کمپانی های طراحی و توسعه وب، متخصص یکپارچه سازی عملیات مشتری محور با وبسایت بدون صدمه به تجربه کاربری هستند.

شبکه اجتماعی flickr
میزان آگاهی از برند

شبکه اجتماعی ناشناخته Flickr متعلق به کمپانی یاهو چیزی فراتر از کلکسیون آلبوم های تصاویر شخصی است، این شبکه اجتماعی جایی عالی برای ساخت هویت خلاقانه برند و تولید محتوا است. این شبکه مخصوصا برای ساخت اینفوگرافیک ها و تصاویر خیره کننده مرتبط با برند عالی است.

شبکه اجتماعی Flickr نیز مشابه با Reddit تصاویر و گروه های بحث و تبادل نظر بر اساس موضوع دارد. برندها و کاربران می توانند گروه هایی که به علایق، هدف و ارزش های آنها نزدیک باشند را پیدا کرده، در بحث و تبادل نظر ها شرکت کنند و تصاویری را مستقیما برای این اشخاص پست کنند. با این کار می توانید بدون هیچ تلاش اضافه ای بر روی اعضای خود هدف گذاری کنید. کاربران همچنین می توانند گروه های شخصی خود را ساخته یا در حساب شخصی خود پست بگذارند.

تصاویری که در این پلتفرم پست می شوند می توانند شامل لینک به وبسایت شما، دیسکریپشن و موارد بیشتری باشند که باعث می شوند برند شما برای اعضای Flickr پرمفهوم و خوب به نظر رسیده و بر روی آن کلیک کنند.

شبکه اجتماعی پینترست
افزایش آگاهی از برند,بازاریابی شبکه های اجتماعی,شبکه اجتماعی quora

خانم های جوان همگی به خوبی با این پلتفرم محبوب آشنایی دارند، اما کسب و کارهای سنتی هم باید در نظر داشته باشند که به طور منظم در پینترست پست بگذارند.

کافی است یک حساب کاربری تجاری باز کرده و لینک های خود را به آن اضافه کنید. این لینک ها شامل لینک صفحات فرود، محصولات و لینک محتوای خلاقانه برای بازاریابی محتوایی است. برای گرفتن بهترین نتیجه، بردهای مخصوصی درباره موضوعات مورد علاقه خود درست کنید و تصاویر عمودی منحصر به فردی نیز برای پینترست تهیه کنید. بهتر است این تصاویر عرض 736 پیکسلی یا نسبت ابعاد 2:3 داشته باشند.

کاربران همچنین می توانند با کمپین های پولی همکاری داشته و پین های تبلیغاتی را برای جذب مشتریان هدف خود بسازند. این کار به حساب های کاربری اجازه می دهد به افراد بیشتری دسترسی داشته و ترافیک خود را افزایش دهند. بعلاوه، نیمی از کاربران پینترست پس از دیدن پین های تبلیغاتی، خرید می کنند. بنابراین اثرگذاری استراتژی های پولی در شبکه های اجتماعی اثبات شده است.

هزاران شبکه اجتماعی دیگر نیز وجود دارد و بسیاری شبکه اجتماعی هم هر روز معرفی می شوند. با اینکه برندها نمی توانند قدرت شبکه های اجتماعی پرطرفداری مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین را انکار کنند، اما باید گزینه های دیگری را هم امتحان کنیم.

سعی کنید در شبکه هایی فعالیت کنید که رقیب کمتری دارید. شاید در این شبکه ها، مخاطبین جدیدی را ببینید که به دنبالشان بودید.
www.newseo.ir/internet-marketing/unexpected-social-media-platforms-brand-awareness

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *