روش های معرفی برند – جستجوی پولی

از جستجوی پولی و شبکه های اجتماعی پولی، می توانید برای بازاریابی اینترنتی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید و بیشتر دیده شوید.

  • تبلیغات کلیکی ppc یک راهکار عالی برای افزایش فروش کالاهای مختلف به صورت آنلاین، جذب مشتری های هدایت شونده یا رسیدن به هر هدفی در یک تجارت است. این ابزار همچنین می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند تان کمک کند. اگر تجارتتان را تازه شروع کرده اید یا می خواهید مشتری های بیشتری را پیدا کنید، تبلیغات اجتماعی پولی و جستجوهای پولی راه های بسیار خوبی را برای دستیابی به مشتریان جدید و شناسایی برندتان به آن ها در اختیار شما می گذارد.

اگر می خواهید آگاهی از برندتان را افزایش دهید، با خواندن این راهنما میتوانید 3 مرحله زیر را پشت سر بگذارید:

تعیین هدف برای کمپین های معرفی برند
پیدا کردن مخاطبان و کانال های مناسب
سنجش نتایج کمپین های معرفی برند
تعیین هدف برای کمپین ها
زمانی که می خواهید کمپین هایی را برای شناساندن برندتان راه اندازی کنید، باید از خود بپرسید که می خواهید به چه نتیجه یا نتایجی برسید؟ اهداف کمپین های برندسازی نسبت به اهداف کمپین های تبدیل سازی در رده بسیار بالاتری قرار دارند زیرا شما نمی خواهید محصولی را بفروشید بلکه تنها می خواهید برندتان را به افراد جدیدی معرفی کنید.

بعضی از اهداف متداول مرتبط با معرفی یک برند عبارتند از:

میزان Impression
حجم کلیک
CTR
CPC/CPM
بازدیدهای ویدئو
لایک های داده شده به صفحات اجتماعی
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
جواب درست یا غلطی برای شاخص کلیدی عملکرد (KPI) انتخابی شما وجود ندارد ولی معیارهایی وجود دارند که نسبت به برخی دیگر از معیارها تاثیر بیشتری در روند کار شما می گذارند. معمولا نرخ کلیک یک سایت نشان دهنده گیرایی و معنادار بودن مطالب آن سایت برای کاربرانی خاص است ولی بسیاری از پلت فرم ها برای این بازدیدها پول دریافت می کنند از این رو ممکن است که تاثیرات یک سایت هزینه کمتری را در ازای پیام دریافت شده یک برند اعمال کند. متاسفانه این شاخص یک معیار ثابت نیست که بتوانید آن را دنبال کنید با این حال ما سعی می کنیم که آن را بسنجیم.

بسیاری از کانال ها می توانند به بهینه سازی خودکار کمپین های شما در رابطه با برخی از KPI های مورد نظرتان کمک کنند. مثلا چند کمپین در فیس بوک وجود دارد که می توانند به شما در رسیدن به موقعیت زیر کمک کنند:

افزایش آگاهی از برند,افزایش اعتبار برند,بازاریابی اینترنتی

هنگامی که در حال ساختن یک کمپین در رابط کاربری جدید Google Ads هستید، در میان مجموعه ای از اهداف کمپینی مشابه هدایت می شوید.

شبکه نمایش گوگل,عوامل موثر بر شهرت برند,معرفی برند

نکته: هنگامی که یکی از این اهداف را در گوگل انتخاب می کنید، برخی از دیگر ویژگی ها در کمپین ها گرفته می شوند. اگر می خواهید کنترل کاملی روی همه جنبه های کمپین خود داشته باشید، توصیه می شود که برای شروع از گزینه No Objective (Create a campaign without a goal) استفاده کنید. اگر به یک طراحی سریع نیاز دارید و نمی خواهید برنامه ای را برای مدیریت کردن زیاد یک کمپین طرح کنید، یکی از اهداف موجود احتمالا گزینه بهتری برای شما است.

موفقیت کمپین های معرفی برند
ما به عنوان یک جامعه بازاریابی آنلاین 2018 هنوز به دنبال پاسخ هایی برای سوال های مرتبط و پیدا کردن بهترین راه ها برای ارزش دهی به تلاش های نتایج بخش هستیم. ساختن کمپین های معرفی برند به دلیل داشتن نتایج نه چندان ثابت سخت تر از ساختن کمپین های تبدیل سازی است زیرا کمپین های تبدیل سازی برای دریافت مستقیم درآمد ایجاد می شوند. کمپین های معرفی برند در نهایت باید به عنوان کمپین های درآمدزا هم ایفای نقش کنند اگرچه که ممکن است نقاطی در آن ها برای تغییر بعد از اولین جذب و قبل از درآمدزایی نهایی وجود داشته باشد.

دنبال کردن کمپین های معرفی برند از دنبال کردن کمپین های تبدیل سازی معمولی کمی سخت تر ولی ممکن است. این کمپین ها نیازی به تکرار اقدامات سازنده خود ندارند ولی لازم است که شما فرآیند تبدیل سازی و پیکسل های تحلیلی را به درستی در سایت خود برای آن ها داشته باشید. از هر کانالی که برای معرفی برندتان استفاده می کنید، باید طرح پیکسل بندی درستی داشته باشید.

سنجش ترافیک جستجوی برند شده
همزمان با افزایش شهرت شرکتتان توسط کمپین های معرفی برند حجم جستجوی مرتبط با نام برند شما نیز افزایش می یابد. اگر یک کمپین جستجوی برند شده ندارید، باید یک کمپین را برای این کار راه اندازی کنید. هنگامی که کمپین های شما راه اندازی شدند، تعداد جستجوهای مرتبط با کمپین برندتان را زیر نظر بگیرید. با ادامه حرکت کمپین های شما و افزایش شهرت برندتان، تعداد این جستجوها هم باید زیاد شود.

سنجش تاثیر به واسطه مخاطبان لایه بندی شده
بعد از راه اندازی کمپین های معرفی برندتان زمانی را هم به جذب مخاطب از میان کاربران پلتفرم های جستجوی مورد نظرتان اختصاص دهید. می توانید به شکل زیر به سادگی با ساختن یک URL که نام کمپین شما را در خود داشته باشد، این کار را انجام دهید:

بعد از این مرحله می توانید مخاطبانتان را در کمپین های جستجوی موجود خود به عنوان لایه های مشاهده گروه بندی کنید. این فرآیند به شما نشان می دهد که چگونه کاربرانی که ابتدا از طریق کمپین های معرفی برند با برند شما آشنا شده اند، عبارت های کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات شما را جستجو می کنند.

  • هدف نهایی طرح ریزی کمپین های معرفی برند ایجاد فوری یا غیرفوری تقاضا است و این که ببینید آیا کاربران در آینده به محصولی نیاز دارند که برای آن جستجو کنند یا خیر.

افزایش آگاهی از برند,افزایش اعتبار برند,بازاریابی اینترنتی

پیدا کردن مخاطبان مورد نظر در کانال های مناسب
بعد از تعیین اهدافتان باید از اطلاعات آن ها برای تعیین مخاطبان مورد نظرتان و کانال هایی که باید این مخاطبان را در آن ها هدف گیری کنید، استفاده نمایید.

اگر هدفتان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است، شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) گزینه خوبی برای شما محسوب نمی شود. اگر به دنبال تعداد زیادی بازدید از محتواهای ویدئویی خود هستید، یوتیوب گزینه بسیار خوبی برای شما است اگر چه که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام هم راهکارهای خوبی برای شما هستند. مهم است که در هنگام انتخاب کانال ها اهداف و مخاطبانتان را مد نظر بگیرید.

با توجه به این که تجارت های بسیار متفاوت و انواع بسیار زیادی از کمپین های معرفی برند وجود دارد، نمی توان گفت که هر شخصی باید چه استراتژی را دنبال کند به همین دلیل در ادامه پلتفرم ها و نقاط قوت و قابلیت های هدف گیری هر یک از آن ها را معرفی کرده ایم:

استفاده از Google Display Network برای افزایش اعتبار برند
Google Display Network وسعت دسترسی بسیار بالایی دارد. همان طور که گفته شد کمپین هایی وجود دارند و شما می توانید از برخی از آن ها در صورت مناسب بودنشان برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

GDN راه های بسیار زیادی را در اختیار شما می گذارد تا به مخاطبان مورد نظرتان برسید. این سرویس دو نوع هدف گیری (محتوایی و مخاطبی) را ارائه می کند. هدف گیری محتوایی به این نحو است که شما می توانید محتوایی را در یک سایت مورد بازدید یک کاربر هدف بگیرید. هدف گیری موضوع ها، جایگزین ها و عبارت های کلیدی می توانند به شما در رسیدن به صفحات این سایت ها کمک کنند. اهداف محتوایی (زمانی که مخاطبی مطلبی را در مورد تجارت شما می خواند) ابزارهای بسیار خوبی برای معرفی برندتان محسوب می شوند. مثلا اگر در زمینه فروش لباس زنانه فعالیت دارید، می توانید برای اشخاصی تبلیغ کنید که در حال خواندن یک بلاگ مربوط به مد هستند. اگر یک پیمانکار هستید، می توانید برای کاربرانی که در حال خواندن مطلبی در زمینه پروژه های مرتبط با تعمیرات خانه هستند، تبلیغ کنید.

خودتان را به راهکارهای دارای ارتباط مستقیم محدود نکنید. مخاطبان شما به موضوعاتی که به طور غیر مستقیم با شغل شما در ارتباط هستند نیز علاقه دارند. چه محتوایی را می توانید با در نظر گیری این مسئله مورد هدف قرار دهید؟

هدف گیری مخاطبی راهکار دوم شما برای رسیدن به مخاطبان مورد نظرتان در GDN است. در این روش شما هر کاربر را صرف نظر از نوع مطلبی که می خواند، هدف قرار می دهید مگر در حالتی که از هدف گیری محتوایی و مخاطبی در کنار یکدیگر استفاده کنید. گزینه های زیادی برای هدف گیری مخاطبی وجود دارد:

  • مخاطبان درون بازار: مخاطبانی که از دید گوگل به طور مستمر یک کالا یا سرویس را جستجو و احتمالا آن را خریداری می کنند.
    مخاطبان هدفمند: گروه هایی از مخاطبان که عبارت های کلیدی خاصی را جستجو می کنند یا به عبارت های کلیدی خاصی علاقه مند هستند.
    وابستگی و وابستگی متعارف: مجموعه وسیعی از کاربران که به مجموعه وسیعی از موضوعات مختلف علاقمند هستند.
    مخاطبان مشابه: بر مبنای لیست های بازاریابی مجدد شما، این گروه از افراد مخاطبانی محسوب می شوند که رفتاری شبیه به کاربران یکی از لیست های هدف یابی شده مجدد شما دارند.
    هر یک از روش های هدف گیری فوق نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود را دارند به همین دلیل توصیه می شود روشی را انتخاب کنید که با شرکت شما در تناسب باشد سپس آن را بر اساس KPI های خود بسنجید.

زمانی که بحث از خلاقیت هم به میان می آید، Google Display Network گزینه های زیادی را ارائه می کند. شما می توانید از Responsive Text Ads یا Image Ads برای رسیدن به مخاطبان مورد نظرتان استفاده کنید اگرچه که فضای هر یک از این گزینه ها بسیار محدود است. زمانی که صحبت از پیام رسانی گسترده و تاثیرگذار برای یک برند مطرح می شود، GDN گزینه های بسیار خوبی را ارائه نمی کند به همین دلیل در چنین موقعیت هایی باید از یوتیوب استفاده کنید.

www.newseo.ir/internet-marketing/brand-awareness-paid-search

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *