سئو سایت چیست ؟

سئو سایت چیست ؟

سئو سایت چیست ؟

سئو سایت چیست ؟

سئو به معنای رسمی و کلی ، بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر می باشد  . به فرایند طبیعی جذب ترافیک یا کاربران اینترنتی از سرویس های جستجوگر که به صورت آزاد و ارگانیک صورت میگیرد ، سئو یا SEO  می گویند .

موتورهای جستجو ، عمدا به بینگ ، گوگل ، و یاهو  خلاصه می شود. هر موتورجستجوگری قالبا نتایج را بر اساس صفحات وب ، ویدیو ها ، تصاویر و … به نمایش در می آورد .

سئو در یک نگاه برای مبتدیان !

در جدول تصویری زیر مشاهده می کنید که بهینه سازی وب سایت از فاکتور های مختلفی تشکیل می شود . که در تصویر می توانید نگاه کلی به این مساله داشته باشید .

 

جدول seo 2015
جدول seo 2015

seo یک فرایند پیچیده و متشکل از راه کارها ، تکنیک ها و الگوریتم هایی که توسط برجسته ترین موتور جستجو گر ( گوگل ) انجام می شود . این الگوریتم ها هر روز ، هر ماه و هر ساله در حال بروزرسانی که توسط انجام و استفاده صحیح از این الگوریتم ها وب سایت هایی در نتایج و رتبه های بالا قرار گیرند که به بهترین نحو ممکن این الگوریتم ها به طور دقیق مورد هدف و بر روی وب سایت خود پیاده سازی کرده اند .

بیش از 15 سال همراهی با الگوریتم های گوگل

گوگل از سال 2000 با توجه به میزان افزایش صفحات وب سایت در موتور جستجو گر ، شروع به ارائه ی الگوریتم و تکنیک ها انحصاری خود برای نظم و چارچوب مناسب صفحات و رتبه های وب سایت ها کرده است . البته شروع این الگوریتم ها ساده بوده ، تا جایی که امروز و در سال 2017 با پیچیده ترین تکنیک های ارائه شده توسط این موتور جستجوگر را شاهد هستیم . حاصل 17 سال همراهی با الگوریتم های گوگل ، وجود بیش از 220 فاکتور مهم رتبه سنجی وب سایت و صفحات وب در این موتور جستجو قدرتمند هستیم .

بزودی تمامی Google Algorithm ها مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت .

سئو چه چیزی را مورد هدف خود قرار داده است ؟

در نگاه کلی بهینه سازی وب سایت برای بهبود کیفیت محتوایی وب سایت ها و دقت در نتایج برای کاربران می باشد .

اگر چه در گذشته ، شاهد طیف بسیار وسیعی از وب سایت های بی کیفیت و یا کم کیفیت بوده ایم . حتی در حال حاضر هم هستند تعداد زیادی از این وب سایت ها در سطح وب قابل مشاهده هستند . اما با وجود تکنیک ها و قوانین سئو طی چند سال گذشته ، مدیران وب سایت های اینترنتی برای کسب نتایج بهتر از رتبه های موتور جستجو سعی بر رفع ایرادات و اعمال قوانین و الگوریتم های گوگل روی صفحات اینترنتی خود هستند تا بتوانند در بین رقبا از رتبه بالاتری بهره مند شوند .

تلاش برای یک کلمه کلیدی ! در بهینه سازی وب سایت 

سئو به شما می کند تا برای بدست آوردن یک رتبه برتر ، در بین رقبا برای یک کلمه کلیدی خاص داشته باشید . این کلمه کلیدی برای جذب بیشتر ورودی های شما در موتور جستجو کاملا موثر خواهد بود . بهینه سازی سایت برای یک یا چند کلمه کلیدی میتواند یک یا چند ماه ، با توجه به میزان رقابت پذیری کلمات و فاکتور های مختلف به طول بی انجامد . در این مدت عمل سئو می بایست روی سایت شما همواره در حال بروزسانی و بر طرف کردن فاکتورهای منفی و جایگزین کردن آن با فاکتورهای رسمی گوگل شود تا بتواند در مدت زمان نا معلومی به نتیجه قابل توجهی برسد .

این تلاش بی دلیل نیست ! . کسب رتبه برتر در بین رقبا از طریق عمل سئو و بهینه سازی وب سایت با انتخاب کلمه کلیدی دقیق و هوشمندانه می تواند فروش هر محصول یا خدماتی را به چشمگیری افزایش دهد . این موضوع با توجه به میزان استفاده کاربران اینترنتی از موتورجستجوگری همچون گوگل برای رسیدن اهداف و خواسته هایشان باعث شده است تا مدیران وب سایت های اینترنتی تمرکز ویژه روی جستجوگر ها داشته باشند .

انتهای مطلب .

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *