12
آگوست

آموزش سئو محتوای تولید شده توسط کاربر

سئو سایت و محتوای تولید شده توسط کاربر (user-generated content)، رابطه پیچیده ای دارند. از طرفی، تولید محتوا توسط کاربر می تواند به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری ارائه دهد، رنک و رتبه شما را برای عبارت های کلیدی دم بلند افزایش دهد و افراد را به فعالیت هایی دعوت کند که موجب به دست آوردن لینک و دیگر سیگنال های مثبت بیرون سایت می شود. از طرفی دیگر، محتوایی که کاربر تولید می کند می تواند بی کیفیت، اضافه و اسپم باشد. می تواند چگالی شما را کاهش دهد و گاهی اوقات حتی می تواند باعث شود گوگل به صورت شخصی با شما برخورد کند.

اینجا 3 روش آموزش داده ایم برای آنکه چطور از محتوایی که کاربران تولید می کنند استفاده کرده و نتایج مثبتی به دست آورید:

محتوایی که کاربر تولید می کند را قوی تر کنید
سئوکارها به خوبی می دانند صفحاتی که کلمات بیشتری دارند رنک و رتبه بهتری هم می گیرند. البته به طور کلی گفته می شود همیشه هم چنین چیزی صحیح نیست چون صفحه ای که تعداد زیادی کلمه داشته باشد همیشه برای کاربر، کاربردی ترین صفحه نیست.

ارتباط بین این دو مسئله تقریبا واضح است. Backlinko فهمیده است که تعداد متوسط کلماتی که در صفحه رنک شده به عنوان اولین نتیجه گوگل وجود دارد، 1890 کلمه است:

ugc چیست,آموزش سئو,تولید محتوا توسط کاربر

دلایل زیادی برای این ارتباط وجود دارد. مهم ترین دلیل این امر از نظر من، کلمات مرتبط است. طبق تحقیقات Ahrefs، صفحات با رنک بالا در گوگل معمولا برای هزاران عبارت کلیدی مرتبط رنک می گیرند:

محتوای تولید شده توسط کاربر

صفحاتی که کاربران از آنها برای چند عبارت مرتبط استفاده می کنند، به گوگل داده های بیشتری می دهند نسبت به صفحاتی که تنها برای چند عبارت کلیدی عملکرد خوبی دارند. موتورهای جستجو دلیل قانع کننده تری برای رنک کردن این گونه صفحات دارند. از آنجا که محتوای طولانی تر معمولا عمیق تر بوده و از چند زاویه به موضوع مورد بحث نگاه می کند، به همین جهت برای عبارت های جستجوی بیشتری هم رنک می گیرند. این مسئله باعث به وجود آمدن اثر گلوله برفی می شود (گلوله برفی همینطور که پایین می رود بزرگتر می شود) و گوگل این صفحه را برای عبارت های بیشتر و بیشتری رنک می کند تا آنجا که این صفحه تبدیل به مرجع اصلی برای موضوع مورد نظر می شود.

مشکل متداولی که با محتوای تهیه شده به دست کاربر وجود دارد این است که یا جامع و تمام و کمال است یا نیست. برخی کاربران مقالات 10,000 کلمه ای می نویسند در حالی که دیگران شاید هزار کلمه یا کمتر نیاز داشته باشند. یک راه حل خوب برای این مسئله این است که محتواهای تولید شده به دست کاربران را با هم ترکیب کنید و محتواهای مرتبط با هم را در یک صفحه ارائه دهید.

به گفته های Patrick Curtis از کمپانی Wall Street Oasis درباره اینکه چطور پیشرفت 32 درصدی در ترافیک جستجو داشتند توجه کنید. 99% از کل محتوایی که در سایت خود می گذاشتند توسط کاربران تولید شده بود و قطعا با مشکل کیفیت پایین محتوا و عمیق نبودن آن رو به رو بودند. هدف اولیه بازسازی سایت ” ادغام و تصفیه” بود. یعنی یکی کردن محتوایی که از چند بحث پیرامون موضوعی مشخص تولید شده است و استفاده از این محتواها در دو یا سه URL ای که بهترین عملکرد را داشته اند.

برای انجام این کار، آنها محتوای تولید شده توسط کاربر را از صفحاتی که عملکرد پایین تری دارند استخراج کرده و صفحات با عملکرد بد را با ریدایرکت 301 به صفحات بهتر ریدارکت می کنند.

با استفاده از تحلیل های آماری، آنها دریافتند که صفحات ادغام شده در کل 14% پیشرفت داشته اند در حالی که به روز رسانی عنوان و تگ های H1 باعث پیشرفت 9 درصدی شده است.

برای ادغام محتوا، راهکارهای زیر را پیشنهاد می کنیم:

URLهایی که برای عبارت های کلیدی مرتبط رنک گرفته اند یا URLهایی که از کلمات مشابه در title tag استفاده می کنند را شناسایی کنید.
تمامی محتواهای مرتبطی که کاربر تولید کرده است را به یک صفحه منتقل کنید. صفحه ادغام شده باید از یک URL موجود استفاده کند و این URL باید باکیفیت ترین صفحه وب سایت باشد.
اگر به خاطر تجربه کاربری بهتر است همچنان صفحات با کیفیت پایین تر را انتخاب کنید، همه این محتواها را به صفحه ای که نامش را صفحه مادر یا صفحه دسته بندی می گذاریم لینک کنید. می توانید این صفحات را Canonicalize کنید به صفحه مادر یا آنها را noindex کنید (اما هیچوقت هر دو را با هم انجام ندهید).
اگر نگه داشتن صفحات child (کودک) به خاطر تجربه کاربری گزینه خوبی نیست، آنها را down کنید، به صفحه مادر ریدایرکت 301 کنید و تمامی لینک های داخلی مربوط به صفحه قدیمی را آپدیت کنید و به صفحه جدید لینک نمایید.
مکالمات کاربران را مدیریت کنید و محتوایی که مطابق با استانداردهای متداول نیست را حذف نمایید تا بیشترین کیفیت را داشته باشید.
امکان نظر گذاشتن را به کاربران بدهید
اگر صاحب بازار هستید یا محصولات می فروشید، باید حتما نظر مشتریان را با صفحه محصولات یا سایت خود ترکیب کنید. مانند صفحات ادغام شده، نظرات کاربران تعداد لغات صفحه را بیشتر کرده و به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری برای کار با آن می دهند.

نظرات کاربران با دستورالعمل های کیفیت سنجی گوگل (Google’s quality rater guidelines) نیز همخوانی دارد. جدا از اینکه در این دستورالعمل به وضوح ذکر شده است که توجه به نظرات، راهی برای قضاوت شهرت و اعتبار سایت است، دستورالعمل های کیفیت سنجی گوگل برای سنجش اینکه چقدر هدف صفحه با هدف جستجوکننده ای که عبارتی را جستجو کرده است همخوانی دارد در ابعاد بزرگی اعمال می شوند.

نظرات درون صفحه کاربران، تا جایی که شک برانگیز نباشند، به کاربران کمک می کنند کیفیت محصول را با اعتبار بیشتری بسنجند. در واقع 84% از کاربران به اندازه دوستان خود به نظرات آنلاین اعتماد دارند.

اگر نگران این هستید که هر امتیازی کمتر از 5، به فروش های شما آسیب وارد خواهد کرد، این ترس بی اساس است. جالب است بدانید، نظرات با ستاره های متوسط بین 4.5 و 4.2 بیشترین تاثیر مثبت را بر روی خرید محصولات می گذارند. به این علت که نمره بیش از حد بالا، مشکوک به نظر می رسد.

newseo.ir/seo-learning/user-generated-content-seo

برچسب‌ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *